Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Similar place, similar eyes

2 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Similar place, similar eyes Empty Similar place, similar eyes wo 5 sep - 5:13

Imogen

Imogen

Until I die I'll sing these songs
On the shores of Babylon
Still looking for a home

In a world where I belong

Where the weak are finally strong
Where the righteous right the wrongs

Bij zonsopgang was de taiga het mooist. De ochtend dauw glinsterde dan nog op de naalden van de bomen. De zon kwam achter de horizon tevoorschijn en verspreidde een aangename warmte. In de taiga was het nooit echt warm, maar daar hield Imogen ook niet van. Hier was het lekker fris. De lucht was grijs, hier en daar wat blauw, en prachtige roze en rode strepen in de lucht, boven de plek waar de zon straks in de hemel zou staan. Ze kon zich nog goed herinneren dat dit haar lievelingsplek was toen ze een veulentje was. Maar nu was ze terug! Groter, sterker, maar vooral; een stuk slimmer. Jep, ze was een uitzondering in de familie; ze had een flink stel hersens. Haar ouders, Amelia en Gregorio, waren niet erg snugger. Haar tante, de bruine merrie die hier ook altijd kwam – had ze gehoord – was niet dom maar ook niet intelligent te noemen. Meteen sloeg ze haar ogen neer, bij de gedachte aan haar tante. Ze kende haar niet goed, had haar alleen ontmoet toen ze nog maar heel klein was, want daarna was ze met haar ouders vertrokken uit Dreamhorses. Maar toch voelde het verdrietig, dat haar tante hier was gestorven. Ze wist niet of ze al die “moedige” verhalen moest geloven, maar iemand had haar verteld dat ze zich had opgeofferd voor haar kudde. Die kudde was toen overgenomen door Magnifico, een betrouwbare en goede leidster. Als ze zo betrouwbaar was, wou ze haar graag ontmoeten. Misschien kon zij haar vertellen over haar tante, hoe ze was, en hoe de kudde was. Want de reden dat ze terug was in Dreamhorses was omdat ze nu een plekje nodig had, waar ze thuishoorde. Voor zo lang had ze zich alleen gevoeld, de druk die haar ouders op haar legden was groot; ze mocht zichzelf niet zijn, verder was er niemand om mee te praten. Misschien was Imogen niet altijd de vriendelijkste, soms zelfs een beetje chagrijnig, maar ook zij had vriendschap nodig.
Voorzichtig stapte ze door de bomen door, ze was op haar hoede. Dit was misschien niet een heel gevaarlijk gebied, maar er konden overal vijanden zijn. Fysiek was ze nu eenmaal niet in top vorm, en in haar eentje zou ze een aanvaller niet aankunnen. Daarnaast was ze nogal dorstig, dat werkte in haar nadeel. Haar glinsterende bruine ogen schoten over haar omgeving, opzoek naar riviertje of een poel, maar alles dat ze zag was naaldbomen, een paar vogels en een grijze wolf die in de struiken verdween. Geuren van paarden waren er niet. Rustig liep ze door, genietend van de stilte en de rust. In tegenstelling tot haar tante, was ze iemand die kalm was. Eigenlijk was het enige dat ze gemeen hadden, hun glinsterende bruine ogen. En misschien dat zorgzame, want ook Imogen zou zich helemaal inzetten voor een kudde. Ze zag een kudde niet alleen als een veilige band, maar echt als familie. Er verscheen een huiverende glimlach op haar gezicht. De plek van Mischa zou ze nooit kunnen vervangen, maar ze zou zeker iets kunnen betekenen voor de Quiet Sparkle. Dus hief ze haar hoofd in de lucht, hinnikte op haar zuiverst naar Magnifico en wachte geduldig.

I wanna see the earth start shaking
I wanna see a generation
Finally waking up inside


20. Magnifico
[Magnifico of Remember]



Laatst aangepast door Imogen op di 23 okt - 23:16; in totaal 1 keer bewerkt

http://mckinleyhigh.actieforum.com/

Magnifico

Magnifico
Administrator

Enkele zonnestralen kietelden over haar wangen. Ze opende één enkel oog, waarna ze deze weer dicht deed vallen. Ze geeuwde eens, maakte haar plek weer goed in het zachte mos en brieste eens.
De bruine merrie lag plat in het mos, onder een majestueuze boom. Hij telde minstens honderd jaren, en zijn takken waren dik. Deze boom leek de eerste boom van het bos te zijn. En als de wind door zijn vele bladeren waaide, maakte hij muziek. Elk jaar werd deze kastanje weer een jaartje ouder. Hij bood onderkomen aan miljoenen insecten, enkele tientallen konijnen die hun holletjes tussen de dikke wortels hadden gemaakt, en tientallen vogels maakten hun nest in de grote takken. Het leek alsof een familie kraaien hier elk jaar kwam te broedden. Ze hoorde ze kraaien. De vrouwtjes zaten al op de nesten hun eieren te leggen en uit te broeden. Zo af en toe streek een kraai op haar flank, om alle ongedierte uit haar vacht en manen te pikken, of haar haren voor hun nestjes te gebruiken. Ze vond het best.
Net toen ze bijna in slaap doezelde, kwam er een zuiver gehinnik over het land heen. Nee! ‘Ja, ik kom zo!’ mompelde ze in haar slaap, terwijl ze haar hoofd weer in het mos liet neervallen. Tot ze realiseerde dat het wel belangrijk was. Haar ogen gingen weer open. Nors rolde ze van haar flank op haar buik. Haar neus rustte nog in het zachte mos. ‘Urgh,’ kwam knorrig uit haar mond. Met veel dramatiek hees ze zichzelf ophoog. Ze schudde zich helemaal uit om al het mos uit haar vacht en manen te schudden. Toen kwam ze langzaam in beweging.
Haar tred was traag. Ze tilde haar hoeven bijna niet op. Nadat ze onderweg even in een meertje wat water had gedronken, en onderzeeër had gespeeld met haar neus, was ze behoorlijk opgefrist. Ze stapte nu al vlotter door.
Al snel kwamen de hoge naaldbomen van de taiga in zicht. Haar oortjes stonden naar voren gespitst. Al snel kwam het silhouet van het paard dat in haar kudde wilde in zicht.
Ze stopte voor de palomino merrie. Ze glimlachte naar haar. ‘Magnifico, leidster van de Quiet Sparkle,’ zei ze toen rustig. Haar oren nog altijd naar voren gespitst. ‘Waarom wil jij in de Quiet Sparkle?’

Flut. D:
50. 'Ja! Ik kom zo!'

http://www.dreamhorses.actieforum.com

Imogen

Imogen

You know I always thought the past should be locked away behind a door.
But it isn't wrong to keep the key and take a peek sometimes.


De vroege zonnestralen vonden hun weg tussen de naaldbomen en daalden neer op haar lichtgekleurde vacht. Magnifico kon haar niet missen, ze stond totaal in contrast met haar omgeving. Terwijl ze wachtte begon ze zachtjes te neuriën. Het was een oud liedje, dat ze haar tante héél lang geleden had horen zingen. Geen idee waarom, maar het schoot haar in een keer te binnen. Helaas wist ze niet meer precies wat de tekst was. Vragen drongen haar gedachten binnen. Wat als de alpha niet was zoals ze verwachte? Wat als ze niet goed genoeg was? Wat als ze aan passie ontbrak? Wat als... Maar ze bleef kalm. Op die vragen zou ze snel genoeg antwoord krijgen en meer dan haar best kon ze niet doen. Ze keek op toen er plotseling een vogel opsteeg en verdween tussen de bladeren. Kort daarna verscheen er een bruin figuur in haar ooghoek. Haar hoofd schoot opzij en ze zoomde in op het figuur. Een bruine merrie met donkere manen. Haar geur werd steeds sterker. De merrie kwam recht op haar aflopen, dus moest het Magnifico wel zijn. Wie was er anders naar haar op zoek? Ze had geen vrienden en ook geen familie meer. Blijkbaar hield Magnifico er niet van om eerst nog een ingewikkeld verhaal te houden. Ze stelde zich voor en vroeg meteen waarom Imogen bij de kudde wou. "Wow, rustig aan miss. Ik heb eerst nog een paar vragen," reageerde ze. Snel liet ze een blik glijden over de merrie, die nu tegenover haar stond, maar keek haar daarna weer recht in haar ogen. "Mijn naam is Imogen. Ik wil inderdaad bij je kudde, maar dat is niet de enige reden waarom ik hier ben. Ik wil graag meer weten over Mischa." Als ze de leider was van de Quiet Sparkle zou ze Mischa vast wel kennen. Waarom het zo belangrijk was voor haar, dat wist ze niet, maar het had iets te maken met haar identiteit. Wie ze was. En het vreemde verlangen om lid te worden van een kudde waar haar tante ooit zo trots op was. Verwachtingsvol keek ze de merrie aan, met sprankelende ogen. Tell me.

7. Trots

http://mckinleyhigh.actieforum.com/

Magnifico

Magnifico
Administrator

De merrie lichte bijna op in de schaduw van de naaldbomen. Haar oren stonden vriendelijk naar voren gericht. Ze was duidelijk jong, niet veel levenservaring. Maar dat betekende niet dat als een dier jonger was, ook dommer was. Wie weet was ze wel erg intelligent, veel meegemaakt. Misschien wist ze juist nog niet zo veel van de wereld. Leefde ze haar onbezonnen leventje. Zonder angst of pijn. Zonder verdriet of gemis. Zonder ooit iets bijzonders mee hebben gemaakt. Een paard op zoek naar nieuw avontuur. Een eenzame, zwervende ziel. Maar ze kon niks beoordelen over deze merrie. Ze kende de merrie niet.
Ze was van plan deze hinnik snel af te maken, maar deze merrie had duidelijk iets anders in ogen. Bij de zin: "Wow, rustig aan miss. Ik heb eerst nog een paar vragen," was ze ook tamelijk verrast. Waarschijnlijk stond een verraste uitdrukking op haar gezicht.
Ze wachtte af. Wat had deze merrie te vertellen. Ze stelde zich voor als Imogen. Ze wilde inderdaad in de kudde. Maar ze had een andere vraag: Ze wilde meer over Mischa weten.
Haar hart stond even stil. Mischa? Ze slikte even. Kende ze Mischa? Helaas moest ze haar teleurstellen. Mischa leefde niet meer, en ze had Mischa nooit gekend. Enkel van de verhalen dat ze enorm dapper was geweest. Een alpha waar ze een voorbeeld van kon nemen.
Ze schudde haar hoofd. ‘Mischa is gestorven, misschien wist je het al. In de oorlog met de Horcrux heeft ze zichzelf opgeofferd om de kudde te beschermen. Ze is te jong gestorven..’ Ze zuchtte even. Ze wendde haar blik even naar de grond. ‘Verder moet ik je teleurstellen. Ik heb Mischa nooit gekend. Ik heb haar plaats ingenomen toen de kudde geen leider meer had, en niemand uit de kudde wilde haar plek innemen. Ik heb van het clubje probeer ik een echte kudde te maken. We zijn op de goede weg.’ Trots keek ze de merrie even aan. Ze wilde zich echt voor de kudde inzetten. Opeens schoot een liedje door haar hoofd toen ze de woorden uitsprak. Haar moeder had het wel eens gezongen voor haar: Het wordt beter, met elkaar wordt het beter. En we weten dat morgen vlakbij is en zo weer voorbij is.
Ze ging toen met haar ogen weer naar Imogen. Sunset kende Mischa beter. Ze was eigenlijk het enige paard in Mischa's kudde die was overgebleven. En verder; Pearl was in DreamHorses, zij kende Mischa extreem goed. Misschien kon ze naar haar toe gaan.
‘Sunset in mijn kudde kende Mischa. En Pearl volgens mij ook, alleen zit die niet in de Quiet Sparkle.’ zei ze toen rustig. ‘Dan zou je haar op moeten zoeken om meer van Mischa te weten te komen.’ Toen herinnerende ze opeens nog iets. Ze keek Imogen indringend aan. ‘Waarvan ken je Mischa? Ben je familie of zo?’ Nieuwsgierig twinkelden haar ogen naar de jonge merrie. Ze was echt benieuwd.


5. Bløf - Beter

http://www.dreamhorses.actieforum.com

Imogen

Imogen

De kleuren waren prachtig in de ochtend. Misschien was het wel haar favoriete moment in de dag. Het tijdstip waarop alle vogels weer geluid begonnen te maken, iedereen weer kon genieten van het daglicht en niet langer bang hoefde te zijn voor het donker in de nacht. De nacht was natuurlijk ook mooi, met haar sterren, maar het voelde altijd minder vertrouwd. Vooral omdat Imogen dan niet kon zien wie er om haar heen was; ze had er een hekel aan als ze geen goed zicht had. Een zachte wind bereikte de twee merries, tussen de boomstammen door, en bracht hun manen en staart in beweging. Nieuwsgierig keek ze in de donkere ogen van Magnifico, die ze nog moest doorgronden. De alfa leek niet iemand met veel geheimen, maar dat was slechts een eerste indruk. Magnifico leek haar eerder een alfa die trots was op haar kudde en daar voor zou vechten. Imogen mocht haar nu al, maar misschien was het te vroeg om dat soort conclusies te trekken. Wat Magnifico vertelde was, helaas, wel teleurstellend. Ze had gehoopt iemand te ontmoeten die haar tante goed kende. Waarom wou ze die dingen toch zo graag weten? Misschien was het omdat ze zichzelf nooit had kunnen vinden in haar ouders. Mischa kon het lege plekje in haar identiteit invullen... Misschien. Ze knipperde even met haar ogen maar probeerde haar teleurstelling zo goed mogelijk te verbergen. Magnifico kon er niets aan doen en ze wou haar niet het gevoel geven dat ze hier nu voor niks was. Was dat heldenverhaal over haar tante dan echt waar? Waarschijnlijk was het ook wel een beetje overdreven, er zat vast meer achter, maar telkens als ze iets over haar tante vroeg kwam dat naar voren. Sunset en Pearl, die namen hield ze in gedachten. Vriendelijk glimlachte ze naar de merrie tegenover haar. Ze wist het nu zeker, ze wou bij de Quiet Sparkle. Dat besluit stond los van Mischa. Want ook zonder Mischa, zo had Magnifico bewezen, was dat de perfecte kudde voor haar. Ze keek de merrie dankbaar aan, knikte en haalde even diep adem. "Hm," sprak ze nadenkend. "Bedankt. Het betekend heel veel voor me, om wat meer over haar te weten." Ze keek even opzij, daarna weer naar de bruine merrie. Ze hadden ongeveer dezelfde kleur vacht, merkte ze op. Alleen haar bouw en de kleur van haar manen waren anders. "Ik ben haar nichtje. Aangenaam!" lachte ze. Ze ging er niet van uit, maar toch hoopte ze dat Magnifico daardoor niet een heel ander beeld over haar zou krijgen. Ze wou graag weten wie Mischa was, maar verder stond ze los van haar tante. Imogen was haar eigen zelf. "Het is niet vanwege Mischa dat ik bij jou kudde wil. Ik denk echt dat het de goede kudde is voor mij, en dat ik wat kan betekenen voor de kudde," schoot ze er opeens uit. Ze glimlachte oprecht.

http://mckinleyhigh.actieforum.com/

Magnifico

Magnifico
Administrator

De resten van de ochtend dauw hing nog rond de naaldbomen. Vogels floten al rustig in de bomen, brachten hun eeuwig hongerige kinderen voedsel zo veel ze maar konden. Gelukkig was haar veulen niet zo opdringerig, al krijste ze wel over het gebied als ze zich weer een klein beetje zeer had gedaan. Die gewoonte moest ze eens afleren.
Haar ogen gingen weer naar de jonge merrie voor zich, die duidelijk wist wat ze wilde, en dat mocht ze wel aan haar. Ze had haar direct aangesproken als leidster van de kudde zonder blikken en blozen en haar onderbreken omdat ze iets, misschien wel belangrijkers, weten. Helaas kon ze al die gewenste informatie niet verschaffen aan haar. Ze vond het spijtig, en had ook wel gewenst dat ze misschien ook wat meer van Mischa had geweten. Maar het was te laat, en ze liet het maar zoals het was. Zij was daarin tegen erg gedreven om meer van Mischa te weten te komen. Kennelijk was ze een familielid, of iets in die richting.
"Hm," sprak ze nadenkend. "Bedankt. Het betekend heel veel voor me, om wat meer over haar te weten." Ze knikte eens vriendelijk. Ze kon niets beters doen voor deze vriendelijke merrie.
Imogen leek wel een beetje op de Mischa die ze had beschreven gekregen. De heldere witte bles, het voskleurje. Echter was zij misschien wat donkerder. Ach ze wist het ook niet. Nooit had ze Mischa gezien, en ze had niet de behoefte gevoeld haar lijk te gaan bezoeken. Brrr, ze huiverde al bij de gedachte.
"Ik ben haar nichtje. Aangenaam!" Magnifico keek blij. Een nichtje van Mischa, dan had Mischa ook zussen of broers gehad. ‘Aangenaam,’ lachte ze toen maar terug, niet wetend wat ze verder zou moeten zeggen.
Toen ging de merrie weer naar waar ze het eigenlijk over zouden hebben, waar ze had verwacht het over te willen hebben. "Het is niet vanwege Mischa dat ik bij jou kudde wil. Ik denk echt dat het de goede kudde is voor mij, en dat ik wat kan betekenen voor de kudde." Ze lachte, eigenlijk had ze zo Imogen met open armen willen ontvangen in de kudde. Ze keek de merrie aan. ‘Elke familie van Mischa, is familie van de Quiet Sparkle,’ sprak ze rustig, met een glimlach op haar gezicht. ‘Ik zou het een eer vinden jou te mogen ontvangen in de kudde.’

http://www.dreamhorses.actieforum.com

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum